KURSLARIMIZLA İLGİLİ
SIK SORULAN SORULAR

Sürüş eğitimleri bireysel ve kurumsal anlamda maddi ve manevi kazançları olduğu gibi hukuksal anlamda da yeniden yapılanan iş güvenliği kapsamında sorgulanan ve sorulan bir eğitim programı haline gelmektedir. Yeni iş güvenliği yasasının belirli sayıdaki filo ve sürücü personeli sayısına orantılı olarak sürüş eğitim almaları yasal yaptırım anlamında iş hukukuna girmeye başlamıştır. Avrupa, Amerika ve Asya ülkelerinde sürüş eğitimi alan bireyler ve kurumlar pozitif anlamda ödüllendirilmektedir. Sigorta indirimi, vergi indirimi vb. Ülkemizde sivil toplum örgütleri bu konuyla alakalı yetkililere aynı uygulamanın getirilmesi için öneriler vermektedirler. Yakın bir zamanda ülkemizde de yasal bir zorunluluk haline getirileceği konusunda önemli gelişmeler olmaktadır. En önemlisi hiç bir şey insan yaşamından daha önemli değildir. Evimizi ve arabamızı korumak için yapmış olduğumuz gayret ve masraflar kendi hayatımızı korumak içinde sürüş eğitimi alarak hem başkalarının hem kendimizin trafik kazalarına karışmayarak sağlıklı bir birey olarak hayatımızı geçirmek için çok önemlidir. 5-20 yıllık bir sürüş deneyimi olan bir kimsenin başına hava ve yol şartlarından dolayı kontrol kayıpları birkaç kez gelmektedir. Birkaç saniye içerisinde gerçekleşen bu kayıpları absorbe etmek için psikomotor davranışlarımızın gelişmiş olması çok önemlidir. Sürüş eğitimlerindeki temel hedef bir kazayı önceden tahmin edip bu kazaya karışmamak defansif araç kullanmak ancak bir kontrol kaybına dahil olduğumuz zamanda ne yapacağımızı bilmek için kullanılan teknikleri öğrenmektir. Eğitim sırasında alınan kontrol kayıpları absorbe etme yöntemlerini psikomotor bir davranış haline getirerek başımıza geldiğinde ne yapacağımızı bilmektir.

  • Amortisman ve yakıt giderlerini azaltmaktadır,
  • Sürüş Tekniklerini alan sürücülerekonomik sürüşdinamik sürüş yaptıkları için salınım gazlarını azalttıkları için çevreye de katkı sağlamaktadırlar
  • Eğitimlerde ki öfke kontrolü sayesinde katılımcıların sosyal ilişkilerinde de düzenlemeler görülüp, iş verimliliğinde katkılar sağlar
  • Firmalar bu eğitimi alarak önemli bir sosyal sorumluluk davranışını yerine getirmiş olurlar
  • Eğitim alan kursiyerlerin sürüş seviyeleri belirlenerek, firmaya raporlandırıldığı için firma yetkililerine yapma olanağı tanır
  • İş güvenliği kapsamında hukuki sorumluluklarını yerine getirmiş olurlar
  • Hizmet verdikleri çözüm ortaklarının bu eğitimi almış firmaları tercih etme sebeplerinden biridir

Trafik terörü her sene 10.000’e yakın kişinin ölümüne ve 300.000 kişinin yaralanmasına neden olmaktadır. Sürüş eğitimlerinde doğru bildikleri yanlışları düzeltip, sürücülerin önemsemediği bir çok konunun sonuçlarını katılımcılara anlatılmaktadır. Yol ve hava şartlarından kaynaklanan kontrol kayıpları sürücülük yaşamımız içinde ancak bir kaç başımıza gelebilir. Ne yapacağını bilmeyen bir sürücü muhtemel bir kazanın içersinde kendini bularak ölüm ve sakatlanma tehlikesiyle karşı karşıya kalır.

Sürüş eğitimlerinde anti-skid eğitimleri haricindeki eğitimler sürücülerin kullandıkları araçların limitlerine anlamaları açısından kendi araçlarında almasında fayda vardır. Ancak eğitimlerde her parkurda ki araçlar sürüş akademisi tarafından da temin edilebilir.

Savunmaya bağlı tehlikeleri ve riskleri önceden algılamak temel prensiplerini içeren kazaları önleme, araç limitlerini tanıma, sürücü limitlerini tanımak anlamak hedefleri içerisinde olan yol şartları, hava şartları ve diğer sürücülerin davranışlarını önceden algılayarak kazaların önüne geçen bir eğitimdir. Yanlış sürücü davranışlarını katılımcılara uygulamalı olarak anlatılan bu eğitim hayat kurtaran bir eğitim programıdır. Diğer bütün sürüş teknikleri içerisinde başlık olarak defansif sürüş ile ilgili konular anlatılır. Uygulamada onaylı pist ve özel aparatlar kullanılarak verilen bir eğitimdir.

İleri sürüş teknikleri eğitimi trafiğe kapalı ve korunaklı alanda yapıldığı için mutlaka velisinin gözetiminde ve izleminde olması şartıyla ehliyet şartı aranmamaktadır. Ancak sertifika ve belge alabilmek için ehliyet şartı aranmaktadır.

Güvenli sürüş daha çok sürüş geliştirme ile ilgili konuları içerir. Güvenli sürüş kapsamı içerisinde eğitimlerin bir kısmı pistte diğer kısımları akan trafik içerisinde katılımcılara aktarılır. Anti-skid aparatları kullanılmadan verilen eğitimdir. Genelde katılımcı araçları eğitimde kullanılabilir. (Katılımcı araçlara herhangi bir zarar gelmeyecek parkurlar içerir.)

Alınan eğitimler sonrası verilen belgelerde herhangi bir süre sınırlaması bulunmayıp alınan eğitimin tarihi ve hangi eğitim olduğu ibraz edilmektedir. Kamu ve özel sektörde istenilen bu belgeler eğitimin alındığı tarihten itibaren bazıları 1 yıl bazıları 2 olmak üzere tekrarlanılmasını isteyen kuruluşlar olduğu gibi herhangi bir süre aramayan kuruluşlarda vardır. Not: belge üzerinde eğitimin geçerliliği ile ilgili bir süre belirtilmemektedir. En önemlisi bu belgenin onaylı kurumlar tarafından verilmiş olmasıdır.

Off-road kelime anlamı olarak yolun dışında kalmak demektir. Başka bir deyimle yol olmayan yerlerde araç kullanma şekliylede ifade edilir. 4×4 arazi araçları ile zor doğa koşullarında araç kullanma yada suni oluşturulmuş off-road parkurlarını başarıyla geçmek için yapılan motosporudur.

Türkiye otomobil sporları federasyonu (TOSFED) tüzüğüne uygun pist onaylı ve kurumsal, eğitmen lisansı olan TOSFED tarafından akredite edilmiş kurumların verdiği katılım belgesidir.

Aracın savrulması ve kaymasına yönelik kontrol kayıplarının nasıl absorbe edileceğini katılımcıya uygulamalı olarak yaşatılan bir eğitimdir. Araçlara takılan özel aparatlar skidcar, easydrift, driftçet ile yapılabildiği gibi özel epoksi kaplı alanlarda yapılan bir eğitimdir.

İŞ MAKİNALARI SÜRÜŞ EĞİTİMİ
SIK SORULAN SORULAR

18 yaşınızı doldurmanız gereklidir.

Sınavda toplam 50 soru sorulur. Sorular iş makinaları ve motor içeriklidir.

Trafikte kullanamazsınız. Trafiğe kapalı alanlarda ve fabrika bünyesinde iş makinası kullanabilirsiniz.

Operatörlük sınavından başarısız olduktan sonra 4 defa, yani toplam 5 sınav hakkınız var.

Operatörlük Sınavı başarı puan barajı 100 üzerinden 70’tir. 50 soruda 35 doğru olmak zorundadır.

Devlet Hastaneleri ve sürücü olur raporu vermeye yetkili özel hastaneler ve aile hekimliklerinden alınabilir. Ehliyet sağlık raporu veren hastaneler; tüm muayehanesi olan göz doktorları, özel poliklinikler ve devlet hastaneleri “sürücü olur raporu” verebilmektedir.

Sürücü kursu başlangıç tarihinden itibaren alınan sağlık raporu ve sabıka kaydının üzerinde yazan tarih itibari ile 1 yıl süre verilir. Verilen süre içerisinde başvurulmadığı takdirde eski sağlık raporunuz ve sabıka kaydınızla birlikte tekrar sağlık raporu ve sabıka kaydının yenilenmesi gerekir.

Kırılan, kaybolan ehliyeti yeni çıkartmak için aldığınız Trafik Tescile giderek, kaybolmuşsa bir polis tutanağı ve bir resim, kırılmış ise sadece 3 resim ile 101 TL kart ücreti ödeyerek müracaat edebilirsiniz. Eğer aynı şehirde değilseniz ikametgâhınızın bulunduğu ilçe trafik tescile müracaat edebilirsiniz.

Sağlık raporu ve sabıka kaydınızı yenileyip, eski BELGELERİNİZİ atmadan müracaat edip alabilirsiniz.

G Sınıfı Operatör belgesi alacaksınız, daha sonra trafikte ehliyete işletebilirsiniz

Forklift, Fnişer, vinç, Ekskavatörler(excavator),transkavatörler(traxcavator), loderler, skrayper(scraper), kanal kazıcıları ve kepçe gibi tüm iş makinelerini G sınıfı operatörlük belgesi ile kullanabilirsiniz.

Eğer hiç Ehliyetiniz yoksa operatör belgenizi G sınıfı ehliyete dönüştürmek için tekrar trafik ve ilk yardım derslerinden sınava girerek bu sınavdan başarılı olmanız gerekir.